Page 679 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-1
P. 679

26. Şikayetçinin iddiaları idarenin açıklamaları, ilgili mevzuat ve 17
              ve 18 numaralı paragraflarda yer verilen Yargıtay içtihatları çerçeve-
              sinde incelendiğinde; şikayetçinin işe iadesine ilişkin Mahkeme
              kararı sonrasında 14/8/2014 tarihli başvurusuna rağmen bir
              aylık başlatma süresinin sonunda işe başlatılmaması dolayı-
              sıyla 14/9/2014’te iş sözleşmesi işverence feshedilmiş sayıla-
              cağından fesih tarihindeki ücrete göre (Eylül 2014) işe başlat-
              mama tazminatı ödenmesi, boşta geçen süreye ait 4 aya kadar
              ücret ve diğer haklar için ise feshi izleyen dönem ücretlerine
              göre hesaplama yapılması gerekirken, şikayetçiye en son ta-
              rihli bordrosu (Eylül 2013) üzerinden söz konusu ödemelerin
              yapılmasında hukuka ve hakkaniyete uyarlık olmadığı  tespit
              edilmiştir.
                 27. Şikayetçinin kıdem tazminatına ilişkin talebinin yasal dayanağı
              ise 4857 sayılı İş Kanununun 120.maddesi uyarınca halen yürürlük-
              te bulunan 1475 sayılı İş Kanununun 14. maddesi oluşturmaktadır.
              1475 sayılı İş Kanununun 14.maddesi uyarınca kıdem tazminatının
              talep edilebilmesi için iki şartın gerçekleşmesi gerekir. Bunlardan ilki;
              iş sözleşmesinin işçinin işe başladığı tarihten itibaren en az bir yıl de-
              vam etmiş olması, ikincisi ise; sözleşmenin kanunda belirtilen fesih
              hallerine dayalı olarak veya işçinin ölümü ile sona ermesidir.
                 4857 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde ise süresi belirli olsun
              veya olmasın işverenin ancak sağlık sebepleri, ahlak ve iyi niyet kural-
              larına uymayan haller ve benzerleri, zorlayıcı sebepler ve işçinin gö-
              zaltına alınması veya tutuklanması halinde devamsızlığın 17 nci mad-
              dedeki bildirim süresini aşması durumlarında iş sözleşmesini sürenin
              bitiminden önce veya bildirim süresini beklemeksizin feshedebileceği,
              öngörülmüştür.

                 28. Somut olayımızda, şikayetçi taşeron firma adına zabıta hizmet
              destek personeli olarak Eyüp Belediye Başkanlığı Zabıta Müdürlüğü
              emrinde 2/1/2008  -1/10/2013 tarihleri arasında çalışmıştır. Eyüp Be-
              lediyesi 1/10/2013 tarihinde taşeron firmadan, şikayetçinin gerek ku-
              rum içinde gerekse de internet ortamında Belediye ve zabıta müdürlü-
              ğü hakkında asılsız iddialarda bulunması gerekçe göstererek iş akdinin
              feshedilmesini istemiş ve yüklenici firma aynı tarihte 4857 sayılı Kanu-
              nun 24 ve 25 inci maddeleri uyarınca iş akdini feshetmiştir. Konunun





            678   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   674   675   676   677   678   679   680   681   682   683   684