Page 680 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-1
P. 680

yargıya taşınması üzerine davalı belediye iş akdinin haklı nedenle
            feshedildiğine dair herhangi bir delil ya da belge sunamadığın-
            dan Mahkemece iş akdinin haksız nedenle feshedildiğine karar
            verilmiştir. Bu doğrultuda şikayetçi kıdem tazminatına hak
            kazanmakla birlikte, öte yandan ihbar önellerine uymadan iş
            akdinin feshedildiği gözetildiğinde şikayetçinin ihbar tazmi-
            natına da hak kazandığı hususunda şüphe bulunmamaktadır.

               29. 26 ve 28 numaralı paragraflarda yapılan tespitler doğrultusun-
            da, şikayetçiye ödenmesi gereken 4 aya kadar ücret ve diğer haklar ile
            işverenin süresinde işe başlatmaması dolayısıyla 5 aylık brüt ücret
            tutarında tazminatın ayrıca hak ettiği kıdem ve ihbar tazmi-
            natlarının hesaplanması için bilirkişiye başvurulmuştur. Anka-
            ra İli Adli Yargı İlk Derece Mahkemesi Adalet Komisyonu Başkanlığın-
            ca oluşturulan 2015 yılı Bölge Adliye Mahkemesi Adalet Komisyonu
            yeminli Bilirkişi listesinden işçilik alacakları konusunda uzman ve ehil
            hesap bilirkişisi olan Ahmet Turgut BAŞBUĞ Kurum Kanunun 19.
            maddesi ve Yönetmeliğinin 24. maddesine göre seçilmiştir.
               30. Bilirkişi, şikayetçinin İstanbul 4. İş Mahkemesinin Yar-
            gıtay tarafından onanan Kararının eksik uygulandığı iddiasını
            incelediği raporunda;
               30.1. Söz konusu Mahkeme kararına ilişkin Yargıtay kesinleşme
            Kararının 13.08.2014 tarihinde şikayetçiye tebliğ edildiğini, şikayetçi-
            nin 14.08.2014 tarihinde Eyüp Belediye Başkanlığına başvurduğunu,
            şikayetçiye 30.12.2014 tarihinde toplamda 17.048,05. TL. ödemenin
            yapıldığının görüldüğünü,
               30.2.  Yargıtay  9  Hukuk  Dairesinin,  28.12.2009  tarihli  ve
            E:2009/34595, K:2009/37899 sayılı Kararında; “…geçersiz sayılan fesih
            tarihi sonrası boşta geçen en çok dört aylık sürede işçinin çalışması devam
            ediyor gibi ücret ve diğer haklar belirlenmelidir…”, 18.11.2008 tarihli ve
            E: 2008/32727, K:2008/31214 sayılı Kararında; “…boşta geçen sürede
            en çok dört aylık kısım için gerçekleşen diğer haklar kavramına, ikramiye,
            gıda yardımı, yol yardımı, yakacak yardımı ve servis hizmetleri gibi para
            ile ölçülen hakların dahil edilmesi…ancak, işçinin fiili çalışması ile ortaya
            çıkacak fazla çalışma, hafta tatili, bayram ve genel tatil çalışması, satışa
            bağlı prim gibi ödemelerin en çok dört aya kadar boşta geçen süre içinde
            ödenmesi gereken diğer haklar kavramında değerlendirilmesi mümkün




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  679
   675   676   677   678   679   680   681   682   683   684   685